فعال سازی چاکراهای بدن

برای ایجاد تعادل و توازن در چاکرای خورشیدی باید حالت تهاجمی و عصبی و پرخاش را در خود از بین ببرید و دلایل حساسیت خود را شناسایی کنید یا می توان گفت به نوعی خودشناسی کنید و آنها را از بین ببرید و تلاش کنید برای شخص خودتان و همین طور دیگران احساس احترام داشته باشید. 1. حالت بدنی را بسته به ترجیح خودتان انتخاب کنید؛ میتوانید بنشینید، دراز بکشید یا بایستید. در وضعیت مدیتیشن قرار بگیرید و همه ی توجهتان را به چاکرای هفتتان بدهید. در ادامه باید بگیم که چاکرا ها روی نادی اصلی قرار دارند و در سراسر ستون فقرات امتداد دارند. دروغها و پنهان کاری در زندگی افرادی که نیاز به درمان چاکرای گلو دارند فراوان است. سبکهای گوناگون یوگا به مجموعهای از فیگورهای بدنی (Posture)، روشهای تنفس و مراقبه یا آرامش گفته میشود.و موضوع جالب توجه این است که در سالهای اخیر، یوگا به عنوان نوعی ورزش فیزیکی بر اساس فیگورهای گوناگون رایج شده است که کنترل ذهن و بدن را افزایش داده و سبب تقویت تندرستی شخص میگردد.

اگر تا به حال در کلاس یوگا یا مدیتیشن شرکت کرده اید، یک جلسه انرژی درمانی مانند ریکی داشته اید یا فقط ویدیوهای آنلاین این افراد را تماشا کرده باشید، بدون شک در مورد چاکراها و نقشی که آنها در جریان انرژی در بدن شما بازی می کنند، مطالبی شنیده اید. برخی از حرکات یوگا می تواند در این امر مفید باشد که عبارتند از: ، حالت عقاب ، حالت کوه ، حالت سگ با صورت رو به پایین و حالت خم به جلو با حالت درخت پاهای باز . وقتی تعادل هفت مرکز معنوی خود را برقرار می کنید ، می توانید صدمات ناشی از زندگی خود را به عقب برگردانید ، ازابتدا ، بدن و روح را به کلی فراموش خواهید کرد. اما وقتی ذکر معنی دار باشد، شما با فکر و ذهن و حستان آن را دریافت می کنید و قطعا مدیتیشن قویتری خواهید داشت تا اینکه فقط آوایی را تکرار کنید که معنای خاصی برایتان نداشته باشد.

فقط همین صفات فقط باعث بسته شدن این چاکراها می شوند. در حقیقت ترجیح این رنگ نسبت به رنگ های دیگر مانند آبی، حتی می تواند نشان دهنده شخصیت عصبانی فرد باشد. یعنی زمانی که فرد چشمانش را می بندد این کلمه را تکرار و مرتبا به آن فکر می کند. بلکه من این چند مورد را به عنوان مثال برایتان قید کردم. و هر یک از این چاکراها وظیفه دارند غده مربوط به خود را تنظیم و تقویت کنند تا بدن سالم و در حال دریافت انرژی حیات باشد. کامل به شما توضیح دادیم و یک تمرین تنفسی هم به شما معرفی کردیم. پس بهتره هر شخصی مدیتیشن مخصوص به خودش رو انتخاب کنه . اما نتونستم هالهی افراد رو ببینم .بنظرتون باید چکار کنم؟ وقتی چاکرا های شما از تعادل خارج نشده اند ، مدیتیشن بیشتر از مراقبه نگهداری عمومی طول می کشد ، اما هرگز دلسرد نشوید . شاید برایتان پیش آمده باشد که یک روز عالی را شروع کرده و با انرژی زیادی به پیش می روید، در حال قدم زدن در خیابان هستید، از کنار شخصی عبور می کنید که ممکن است او را بشناسید و شاید هم نه؛ اما ناگهان احساس می کنید غرق در افکار منفی هستید، شاید با احساسی از خشم، همراه با عصبانیت، با شگفتی از خود می پرسید:« این افکار چیست و از کجا آمده اند؟

یکی از روش های خیلی خوبی که می تواند به ما کمک کند که معمولا ابتدای مراقبه انجام میشود پریدن به بالاست که می تواند انرژی بدن ما را تمیز کند و آلودگی هایی که به فیزیک ما چسبیده اند را دور کند. احساس کنید این آبشار مدام در لوله ی آزمایش بدنتان با حرکت مارپیجی پایین می رود بعد دوباره همه ی چاکراها را پر می کند و بالا می آید و باز دوباره پایین می رود و هر بار غلظت انرژی در چاکراهایتان بیشتر می شود. یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید و معمولا قبل از مراقبه ها و مدیتشین ها تاکید می شود که انجام شود این است که به آرامی به بالا بپرید که این کار باعث می شود انرژی هایی که درون بدنتان است تکانده شودمانند اینکه پارچه را می تکانید حال به جای اینکه پارچه را بتکانید خود را می تکانید. آناهاتا تقریبا به معنی بدون آسیب ترجمه می شود . نام دیگر چاکرا: از نام های دیگر چاکرای ذکر شده “مولادهارا” می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید