بازتاب درمانی (رفلکسولوژی) چیست و چگونه عمل میکند؟

قبل از استفاده از داروهای جایگزین و یا تغییر رژیم غذایی، باید با کارشناسان مراقبت های پزشکی مشورت نمایید و قبل از استفاده از داروهای جایگزین، نیز به پزشک معالج خود مراجعه کنید. مشتریان همواره در مراجعه به مراکز تخصصی اسپا علاقمندند تا خدمات دریافتی، بالاترین سطح کیفیت تحت نظارت کادر درمانی صالح و اعتبار دهی شده (مثلا از سازمان نظام پزشکی) را داشته باشد. پزشکی نوین در قرن حاضر پیشرفتهای چشمگیری خصوصا در زمینه درمان بیماریهای حاد و عفونی داشته ولی هنوزجامعۀ مدرن نتوانسته است جواب خود رابصورت کامل در تخصصها، فوق تخصصها، و غیره بیابد و هر ساله انسانهای بیشماری از بیماریهایی چون ایدز ، سرطان ، سکته های قلبی و مغزی واز ویروسهای تغییر شکل یافته جدید چون سارس و… با این حال در مرحله پیگیری کاهش وزن در درمان شناختی رفتاری بیشتر از بازتاب درمانی مشاهده شد. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید. اکثر ایده هایی که در این کتاب بیان شده حاصل تجربیات حرفه­ای مؤلف شامل گذراندن بیش از یازده هزار ساعت کار مشاوره ای با افراد، زوج ها، خانواده ها و کودکان، و هزاران ساعت کار نظارت، سرپرستی و تربیت مشاوران و درمانگران می باشد.

شبکه های اجتماعی: بعضا مشاهده می شود که مراکز اسپا ، پست هایی در شبکه های اجتماعی منتشر میکنند که تصویری از یک مشتری یا اطلاعات آی دی او را شامل می شود. درمان غیر حضوری و رایگان شامل ویدئوهای آموزشی است که توسط این مرکز با توجه به درمان بیماری های مختلف به صورت جداگانه و تخصصی ارائه شده است و علاقه مندان با مشاهده این ویدئوها میتوانند تکنیک های رِفلِکسولوژی را به روی خود یا عزیزانشان اجرا کنند. اکثر مردم بیان می کنند که درمان رفلکسولوژی برایشان بسیار آرامش بخش است. کارهای اسپا ، کارهای بدنی سخت است. استقرار چنین اکو سیستمی میتواند نقشه راه (ROAD MAP) خوبی به سمت اسپا سبز باشد. برخورد مناسب و مطلوب با مشتری میتواند عاملی برای نشان دادن اسپا سبز باشد. برای اینکه اسپا سبز داشته باشید، باید سازمان یادگیرنده (LEARNING ORGANIZATION) داشته باشید. برای بهبود تجربه مشتریان در اسپاها، باید همواره سازمان یادگیرنده خود را تقویت و به روز رسانی کنید. تسلط کلیه کارکنان به آداب و اصول اسپا و استانداردها اهمیت دارد و می بایست بهبود عملکرد در راستای تقویت فعالیت مرکز به صورت دائمی ، آموزش مداوم را در سازمان یادگیرنده اسپا ترغیب و تشویق کند. بر اساس این نگرش تقویت و تحریک مناسب سیستم ایمنی بدن میتواند به درمان شفابخشی منتهی شود .

گاهی اوقات، برای نتایج بهتر باید چندین نقطه را با هم تحریک نمود. برخی از بیماریها مانند آنفولانزا بیش از یک قسمت از بدن را تحت تاثیر قرار میدهند که در این مورد باید همه نقاط بازتابشناسی مربوطه را تحریک نمایید. این گونه تحلیل ها سبب افزایش آگاهی و در ک عمیق تر آن ها از خود و ارتباط با دیگران می شود. از فشار کمتر از حد طبیعی استفاده کنید زیرا پوست پای افراد دیابتی می تواند نازک تر باشد و به راحتی بر اثر فشار زیاد کبود می شود. هرچند روشهای زیادی برای اصلاح رژیم غذایی وجود دارد که میتواند از درد معده بکاهد، اما میتوانید بازتاب درمانی را نیز به کار ببرید. این شیوه درمانی در کنار تکنیکهای دشوار، متدهای سادهای دارد که با یادگیری آنها میتوانید برخی از نیازهای ابتدایی خود برای تسکین و بهبود درد را در خانه و محل کار برطرف کنید. نقش مهمی در ارتقا و بهبود عملکرد آن ها خواهد داشت. به طور کلی ادبیاتی که زندگی کودکان را بازتاب می دهد، می تواند کودکان را در حل مشکلات و ناشناخته های زندگی خود یاری دهد. پزشک ، معلم ، پرستار و غیره می تواند اطلاعات و دستورالعمل هایی را که با مهارت های ارتباطی درمانی خود به مخاطبین خود منتقل می کند ، به طور مثر منتقل کند.

اطلاعاتی که از مشتری دریافت می شود، می بایست بر اساس قانون محرمانگی و عدم نشر اطلاعات باشد و در تصویر برداری های احتمالی، نظر و اجازه مشتری لحاظ شود. فیدبک مشتری در سایت ها مهم است. چرا که مجموعه ای که به انسان (مشتری) و نیازهای مشتری (CUSTOMERS NEEDS) توجه کند، حتما به محیط زیست هم نظر معقول و مثبتی دارد. بر عکس،همه انسان ها از هر نقطه دنیا که باشند، واکنش مثبتی به موضوعات فوق الذکر نشان می دهند و به همین خاطر، اولین چیزی که مسئولان اسپا باید در ارتباط با مشتریان بدانند، برخورد محترمانه، مهربانانه و آکنده از عطوفت و لبخند و مهربانی است تا انها حس خوبی را در یک آرامش گاه هیجان انگیز با تکنیک ها و روش ها و متریال مصرفی دریافت کنند. همیشه، متفاوت از قبل باشید تا در نظر و نگاه مشتریان در فضای پر رقابتی امروز، برگ برنده داشته و ارزش افزوده خلق کنید که ثروت آفرین است. انسان، انسان است و همه انسان ها در بسیاری از مسایل، حس مشترک و واکنش مشترک دارند.

دیدگاهتان را بنویسید