بازاریابی چریکی چیست ؟

از بین هفت چاکرای اصلی، پنج عدد آنها جفت مشترک در پشت بدن دارند. چیزی که بسیاری از مردم در مورد ریکی بیشتر دوست دارند این است که به آنها اجازه می دهد به سادگی “بودن” باشند. بازاریابی چیریکی بسیار بیشتر از انواع سنتی خود بر روی مصرف کنندگان اثر میگذارد. مهمترین آن ریکی است بهبودی که در درجه اول روی هفت چاکرای مهم انرژی متمرکز است شفا. متاسفانه در کسب و کار، تفکر دیگران درباره برند شما بسیار مهم است. در سالهای اخیر ما درباره شرکتهایی می شنویم که از کمپین های بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ (Guerrilla Marketing) در تبلیغات محصولاتشان استفاده می کنند. در این مقاله، درباره این که بازاریابی چریکی چیست صحبت می کنیم و نحوه استفاده از آن را در بازار تبلیغات شرح خواهیم داد. بازاریابی چریکی استراتژی بازاریابی خاصی است که با استفاده از تخیل مصرف کنندگان، تحریک واکنشهای شگفتی و تعجب آن ها محصول یا خدمات را تبلیغ می کند. پروژه جادوگر بلر، یک فیلم ترسناک محصول 1999 به کارگردانی دانیل مایریک و ادواردو سانچز است. در جواب باید به شما بگوییم که این نوع بازاریابی برگرفته از جنگ چریکی است. تهیه کننده نمایش براوو شو از این دو نفره خواست تا یک وب سایت مستقل بسازند، زیرا نظرات بلر جادوگر حاکم بر سایت و صفحه مباحث مخصوص خود بود.

این باعث ایجاد هماهنگی می شود و به مردم اجازه می دهد تا یک سبک زندگی مثبت را ادامه دهند. با توجه به کمبود بودجه بازاریابی و تبلیغات شرکتهای کوچک ، بازاریابی چریکی به طور مشخص برای این نوع کسب و کارهای بسیار مؤثر خواهد بود. معمولاً در کسب و کارهای کوچک بازاریابی چریکی با موفقیت بسیار زیادی همراه است! شما باید از دید افرادی که به کسب و کار شما اهمیت میدهند به این کمپین فکر کنید. در این روش شما سعی می کنید تا با ایجاد تبلیغات خود در خیابان، برند خود را در معرض دید قراردهید. پروژه بازاریابی چریکی را حتماً از طریق یک رسانه (مثل شبکه اجتماعی) به دیگران معرفی تا به دست رسانههای بزرگ برسد و یا به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم برای رسانههای بزرگ گزارش، عکس و فیلم تهیه نمایید تا نظر آنان را جلب نمایید. دستیابی به هدف های متعارف مانند جلب رضایت مخاطب و سود با سرمایهگذاری روی انرژی به جای پول و روش های غیر متعارف .

همه این وزوزها را به درون ساندنس داشتیم، به این دلیل نبود که پول خرج کردیمبلکه به دلیل این بود که ما در حال حاضر طرفداران زیادی داشتیم که حتی فیلم را ندیده بودند. با داغ شدن این پست همه متوجه شدند که همه چیز زیر سر خود شرکت است . اما صاحب این کتاب فروشی کوچک چه کار می توانست بکند ؟ مانند صاحب یک مغازه کتاب فروشی کوچک که از بد شانسی در میان دو کتابفروشی بزرگ قرار گرفته بود . روزی هنگام رفتن به محل کار خود فهمید که مغازه سمت راستی تابلوی بزرگی به عنوان ” فروش بزرگ سال ۵۰% تخفیف” آویزان کرده است این تابلو حتی از مغازه اش هم بزرگتر بود و خیلی جلب توجه میکرد و بدتر از آن مغازه سمت چپی بود که تابلوای با عنوان “حراج بزرگ ۶۰% تخفیف” گذاشته بود و مغازه این شخص در میان این دو اصلا به چشم نمی آمد .

نکته قابل توجه اینجاست که یک بازاریاب چریکی بود و بلافاصله تابلو خودش را خلق کرد و آن را بیرون فروشگاه آویزان کرد روی این تابلو که نوشته شده بود “در ورودی اصلی! در آوریل 1998، پیش نمایش در براوو پخش شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. بازاریابی پارتیزانی به معنای جلب توجه و سورپرایز کردن مصرف کننده، اثر گذاری شدید بر وی و در نهایت ایجاد مکالمات بین سایر مصرف کننده ها است. تبلیغات چریکی همواره به دنبال بیشترین میزان تأثیرگذاری در کنار جلب توجه مصرف کنندگان و مشتریان است. و منجر به دستیابی به بیشترین و بهترین نتیجه ممکن می شود . معمولا در انتقاد به ریکی گفته میشود که بدون هیچگونه شواهد علمی ادعا به درمان بیماریها دارد. از طرفی تاثیر قابل توجهی در مخاطب دارد و برند را به شکلی خلاقانه و جذاب به مشتری معرفی می کند . افراد علاقمند به این کار بودند و فیلم حتی اکران نشد. شاید توصیف لوینسون یک بازاریاب چریکی به ما در این زمینه کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید